adem-in-adem-uit2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De maatschappij, de economie, de consument consumeert. Wij raken overvoerd.
Ligt het aan mij, of herkennen wij het allemaal? Een gevoel van verzadiging, het te vol zitten?
Te veel van het….. “goede” wil ik dan niet zeggen. T.v. programma’s waar je je bij afvraagt, waar gaat dit over?
Politiek…. Waar gaat dit over? Berichtgeving…..waar gaat dit over?
Doodgegooid worden met reclame, voor dit en voor dat. Mooier, beter, gezonder etc.
Reclames die ons proberen wijs te maken, dat wij niet goed bezig zijn.

Overvoerd worden door advertenties en marketing.
Hoe duw je een consument nog meer door de strot dat hij niet hebben wil?
Tenslotte zijn wij zelf goed genoeg in staat om te weten wat goed voor ons is, waar wij naar verlangen….Toch?
Hoe verleid je mensen tot aanschaf van je product? Het is behoorlijk dubbel.
Want ook iedereen denkt te weten wat goed is voor een ander.
“Een mens wil best veranderen, maar niet veranderd worden”…. Waar heb ik dat eerder gelezen?Vorige week nog op t.v. “ Van mensen boven de 45 jaar moeten winkels het al niet meer hebben?”
Die hebben alles al, dus hoef je ze ook niets meer proberen te verkopen.
Je hoort/leest weer hier en daar verhalen over aantrekkende economie, terwijl weer meer bedrijven de deuren sluiten en werknemers op straat komen te staan.
Dat het aantal werkelozen toch alweer was gedaald. Waar zijn ze gebleven?
Dan vraag ik mij af…. Wie is die rekenmeester, die telkens met die positieve marktcijfers naar buiten komt?
Wat is nu die realiteit? Hoe ervaren wij die realiteit?
Zeggen cijfers alles? Je kunt “omdenken” en alles relatief positief zien.
Maar het tegenovergestelde kan ook.

Vorige week hoorde ik een discussie over de elite en hoe ze de aansluiting met “de gewone man” zijn verloren.
De “gewone” man/kijker bij de publieke omroep was/is een boze, teleurgestelde man/vrouw en die vind je in alle lagen van de bevolking.
Ook hoorde ik deze week verhalen over “manipulatie”? van cijfers bij Facebook.

Aantal views op een bericht zegt niets.
Zodra je scrolt op je telefoon/pc en een berichtje komt dan al 2x voorbij, dan geldt dat als 2 views.
Dan hoeft nog niemand iets gelezen of gezien te hebben. Fake nieuwsberichten.Wie of wat moet je nog geloven?Een ding weet ik wel. Tijden veranderen!
Techniek verandert, inzichten en wetenschap verandert daardoor mee.
Er zijn mensen die op bepaalde kennis, patent lijken te hebben en daarmee de wereld aansturen.
Wij zullen ons stinkende best moeten doen om bij te blijven leren.
Dat kan alleen maar door te kijken naar het verleden en daar het beste uit te halen om op voort te borduren,
met nieuwe inzichten, maar vooral visie, passie en nog meer Liefde voor eenieder!Want van Liefde en Passie kan niemand genoeg hebben…. Toch?
Wij blijven in ieder geval maar trouw aan onszelf en de dingen doen, waarin wij geloven.

Meer Blogs:
Schrijft u in voor onze nieuwsbrief