Geen nieuws is goed nieuws.

Avontuur
Soms denk ik wel eens ,:”Waar gaat het tegenwoordig nog over?”.
Mensen, meningen, boosheden, teleurstellingen, afreageren op sociale media.
Zichtbaar zijn, jezelf laten horen, want anders beteken je kennelijk niets?
Marketing: Bloggen, reclame, adverteren, acquisitie, zichtbaar zijn!
Schrijven is blijven. Doe je mee, of niet? Tel je mee, of niet?

Internetgoeroes die je vertellen, hoe je door slimmer te werken, meer kan verdienen en meer tijd overhoud. Dat het niet makkelijk is, maar wel eenvoudig….
Kom bij mij! Betaal mij zoveel, ik ga het je leren en er gaat een nieuwe wereld voor je open…..

Blijven leren is goed, niets mis mee! Sinds mijn schooltijd besteed ik meer aandacht aan boeken lezen en cursussen volgen. Ik bestudeer meer, dan ik vroeger ooit gedaan heb gedaan. Je moet je blijven ontwikkelen, want de tijd staat ook niet stil en het dagelijks leven verandert gewoon mee. Je moet natuurlijk niets, maar om niet te ver achterop te geraken in een tijd waar technologie een steeds grotere rol speelt, zal je toch stappen moeten zetten.
Doorgaan met waar je in gelooft!

Nadoen is onderscheiden?

Maar wat ik ook zie, het lijkt wel of al die goeroes elkaar napraten en eenieder heeft het erover dat je “in de markt” jezelf moet onderscheiden. ………
De dagelijkse mails: herhaal mails, nu laatste kans, stap nu nog in…..
Sinds een jaar lijkt het of ook bij die goeroes de cursusprijzen dalen.
Heeft men meer moeite om klanten aan te trekken?

Je krabt je eens achter de oren, stuurt zelf weer diverse mails.
Reacties: “Wij doen niet aan entertainment, geen budget, wij werken alleen met vrijwilligers,
bij ons moeten de artiesten de organisatie betalen om een plek op het evenement te krijgen”……
(dat laatste is jezelf wel echt onderscheiden).

Daar kan en mag ik een mening over hebben, maar hoef die niet te delen.
Dat zijn wel momenten, die mij doen twijfelen. Wat is er gaande?
Dan komen de vragen en wil ik ook antwoorden.
De queeste begint. Want meer kennis is meer toegevoegde waarde? TOCH?

Wat, hoe en waarom?
Ineens valt er spontaan weer een puzzelstukje op zijn plek.
Op t.v valt ergens valt het Engelse woord “Adventure” .. (avontuur)
Avond uur? Schemering? wanneer het spannend gaat worden?
Het etymologisch woordenboek komt erbij.
Spannende gebeurtenis/belevenis/voorval.
Advent ure? (Komst van Jezus)

Dan besef ik ineens dat al onze acts gaan over “reizigers”.

Ze zijn avontuurlijk! Ze zoeken het publiek op, om contact te maken en om kennis,
wijsheden en verhalen te delen. Dan is communicatie erg belangrijk.

Dat het belangrijk is te weten, wat en hoe je dat wilt laten zien.
Waar komen de ideeën en kennis vandaan?

Betekenis van woorden, associëren. Spelen met taal.
Om daarmee publiek te prikkelen en te laten lachen.
Want entertainen staat voorop!

Toegevoegde waarde, onderscheiden, inhoudelijk.
Diepere betekenissen, laagjes pellen, voor wie dat wil.
Impact hebben, prikkelen en uitdagend zijn.
Op de grens tussen fantasie en werkelijkheid.

Zoals Einstein ooit zei: ”Logica brengt je van A naar B, de fantasie brengt je overal!”

En tja… je doet toch mee…. 😉

www.straattheater-elcapstok.nl